Uusi asiakas? Luo St1 Omat Sivut -asiakastili
Mikä on St1 Way -sovellus?
St1 Way on St1:n oma kuluttajille suunnattu sovellus, jolla voi maksaa tankkaukset, ostaa autopesut sekä löytää jatkuvasti vaihtuvia etuja HelmiSimpukan herkuista. Sovelluksen tarjoama mobiilitankkaus on kätevä toiminnallisuus, jonka avulla tankkauksen maksun voi hoitaa oman auton lämpimästä ohjaamosta käsin ja autosta tarvitsee nousta ulos vain tankkauksen ajaksi.
St1 Way -sovelluksesta löydät aina parhaat autopesutarjoukset. Sovelluksella voit helposti ostaa autopesuja ja hallinnoida ostettujen autopesujen koodeja. Autopesukoodit tallentuvat sovellukseen, jolloin niiden seuranta ja käyttö on vaivatonta.
St1 Way -sovellus auttaa myös asemien etsinnässä ja sen avulla voi tutustua HelmiSimpukan ruokalistaan jo etukäteen.
Mistä löydän St1 Way -sovelluksen?
Voit ladata St1 Way -sovelluksen iOS-laitteelle App Store -sovelluskaupasta ja Android-laitteelle Google Play -sovelluskaupasta. Sovelluksen lataaminen on ilmaista. Laitteellasi tulee olla vähintään Android 8.0 tai iOS 15.0 -käyttöjärjestelmä.
Maksaako St1 Way -sovelluksen käyttäminen?
Sovelluksen lataaminen ja siihen tutustuminen ei maksa mitään, mutta sovelluksesta löytyy myös maksullisia toimintoja, kuten mobiilitankkaus sekä autopesujen ostaminen.
Sovelluksen maksuttomia toimintoja ovat esimerkiksi asemahaku ja siihen liittyvät erilaiset palveluhaut. Myös HelmiSimpukan ruokalistaan voi tutustua täysin maksutta.
Miten St1 Way -sovellus on uudistunut?
Olemme kuunnelleet asiakaspalautetta ja kehittäneet sen pohjalta St1 Way -sovellusta. Uudistettu St1 Way toimii nyt täysin uudella, nykyaikaisemmalla alustalla. Sovelluksen ulkoasu on samalla päivitetty. Uudistunut sovellus on myös luotettavampi sekä helppokäyttöisempi, jotta käyttäjäkokemus olisi mahdollisimman sujuva.
Sovellukseen on myös lisätty paljon uusia, jatkuvasti vaihtuvia etuja. Näitä kannattaa pitää silmällä!
Mitä tietoja minulta kysytään rekisteröitymisvaiheessa?
Sinun tarvitsee syöttää vain oma nimesi sekä sähköpostiosoitteesi rekisteröityessäsi.
Miten lisään maksukortin sovellukseen?
Maksukortin voi lisätä sovellukseen Profiili-osiossa, kohdan Maksutavat alla.
Miten hallinnoin markkinointilupia sovelluksessa?
Voit hallita markkinointilupia sovelluksen Profiili-osiossa, kohdan Tilitiedot alla.
Lähetämme St1 Way -sovelluksen kautta push-viestejä tärkeimmistä eduista. Push-viestien hallinnointi tapahtuu myös Profiili-osiossa, kohdassa Asetukset.
Mistä tiedän mikä versio sovelluksesta minulla on?
Voit tarkastaa sovelluksen version Profiili-osiosta, kohdan Asetukset alta. Uudistetun sovelluksen versio on 10.0.0 ja uudemmat.
Miten voin tarkistaa mobiilitankkausalennuksen suuruuden?
Voimassa olevan tankkausalennuksen voi tarkistaa sovelluksen Profiili-osiosta kohdasta Tilitiedot. Tarvitset sovelluksen uudistetun version (10.0.0 ja uudemmat), jotta saat uuden, korotetun tankkausalennuksen -2snt/l.
Mobiilitankkauksen kuitista voi myös tarkistaa tankatessa voimassa olleen tankkausalennuksen. Löydät kuitit sovelluksen Profiili-osiosta kohdasta Kuitit.
Miten mobiilitankkaus toimii?
Tuleeko minun aina tunnistautua pankin tunnuksilla?
Kun lisäät sovellukseen maksukortin ensimmäistä kertaa, pyydetään sinua tunnistautumaan pankin verkkopankkitunnuksilla.
Kun ostat jatkossa mobiilitankkauksia tai autopesuja St1 Way -sovelluksen avulla, sinulta ei pääsääntöisesti kysytä erillistä pankkitunnistautumista jokaisen maksutapahtuman yhteydessä. Tässä on kuitenkin pankkikohtaisia eroavuuksia.
Millä asemilla voin hyödyntää mobiilitankkausta?
Voit mobiilitankata kaikilla St1- ja Shell-asemilla Suomessa.
Mitä hyötyä minulle on mobiilitankkauksesta?
Mobiilitankkaajana saat aina mobiilitankkaajan edun. Tällä hetkellä se on -2snt/litra alennus polttonesteistä. St1 Way -sovelluksessa tulee kuitenkin olemaan säännöllisesti erilaisia kampanjoita, jolloin alennus voi olla suurempikin.
Voinko itse valita summan, jolla haluan mobiilitankata?
Kyllä, voit itse valita katevaraukseen tehtävän summan suuruuden joka kerta kun tankkaat. Sovellus muistaa edellisen katevarauksen määrän ja ehdottaa sitä automaattisesti seuraavalla kerralla, kun tankkaat. Voit tankata tehdyn katevarauksen määrään asti, kunnes mittari pysähtyy.
Miten saan kuitit mobiilitankkauksesta?
Näet tankkauksen jälkeen yhteenvedon tankkauksesta, jonka jälkeen kuitti muodostuu sovelluksen Profiili-osioon, kohdan Kuitit alle. Voit tarkastella kaikkia mobiilitankkaus- sekä autopesu-kuittejasi Profiili-osiosta, kohdan Kuitit alta ja esimerkiksi tallentaa kuitin puhelimellesi.
Miten voin perua jo aloittamani mobiilitankkauksen?
Jos olet jo ehtinyt aloittaa tankkaamisen, voit perua sen laittamalla polttoainepistoolin takaisin mittariin, jolloin tankkaus keskeytyy. Sinua veloitetaan tankatun määrän mukaan.
Onko mahdollista, että joku muu tankkaa minun laskuuni, kun käytän mobiilitankkausta?
Sovellus antaa aloittaa mobiilitankkauksen vain, kun olet asemalla tai lähellä asemaa. Jos lähistöllä on useampi asema, sinun tulee valita oikea asema valikosta. Tämän jälkeen tulee valita mittari, jolta haluat tankata. Mittarin numero on ilmoitettu mittarin kyljessä olevassa numerossa. Tankkaus tulee aloittaa vasta silloin, kun olet itse mittarilla ja valmis aloittamaan tankkauksen. Näin kukaan ei voi tankata sinun laskuusi.
Miten ostan autopesun St1 Way -sovelluksessa?
Ostaaksesi autopesuja sovelluksesta, tulee sinun ensin olla kirjautunut sisään sovellukseen. Kirjauduttuasi, navigoi sovelluksen etusivulta kohtaan Autopesu. Valitse haluamasi autopesutuote ja siirry maksamaan. Jos et ole lisännyt maksutapaa sovellukseen, voit tehdä sen samalla. Onnistuneen maksun jälkeen näet käytettävissä olevat autopesukoodit Autopesu-osion Käytettävissä-kohdasta.
Missä kaikkialla voin käyttää sovelluksesta ostamiani autopesukoodeja?
Autopesukoodit käyvät kaikilla Perfect-autopesu asemilla Suomessa, St1- ja Shell -asemilla.
Kauanko St1 Way -sovelluksesta ostetut autopesukoodit ovat voimassa?
Kaikki autopesukoodit, myös sovelluksesta ostetut, ovat voimassa 5 kk ostopäivästä.
Miten voin seurata autopesukoodien käyttöä?
Voit tarkastella käytettävissä olevia pesukoodeja sekä käytettyjä pesukoodeja sovelluksen Autopesu-osiosta.
Millaisia etuja saan St1 Way -sovellusta käyttäessäni?
Saat mobiilitankkaajana aina vähintään 2 snt/l alennusta polttoaineista sekä vaihtuvia HelmiSimpukka-etuja. Hyväksymällä Push-ilmoitukset, saat ensimmäisenä tiedon uusista eduista, joita ovat esimerkiksi tankkausalennus-, autopesu- ja HelmiSimpukka -edut.
Miten edut lunastetaan?
Mobiilitankkauksen alennus on aina automaattinen.
HelmiSimpukan mobiiliedut toimivat viivakoodeilla. Saat mobiiliedut näyttämällä viivakoodia kassalla.
Autopesun edut ovat joko suoraan sovelluksesta ostettavia tai toimivat alennuskoodilla, riippuen kampanjasta.
Sähköpostivarmennus epäonnistui rekisteröitymisen yhteydessä, mitä teen?
Sähköpostiosoite tulee vahvistaa rekisteröitymisen yhteydessä. Lähetämme sinulle vahvistusviestin, josta pääset tekemään vahvistuksen. Avaa linkki puhelimellasi, eli samalla laitteella, jolle asensit St1 Way -sovelluksen. Linkin avaaminen toisella laitteella ei varmista sähköpostiosoitetta ja rekisteröityminen epäonnistuu. Jos et saanut sähköpostia, voit aloittaa rekisteröitymisen uudelleen. Jos et löydä sähköpostia, suosittelemme tarkistamaan sekä roskapostikansion että mahdolliset tarjoukset-/mainokset kansiot. Jos sinulla on ongelmia kirjautumisen tai rekisteröitymisen kanssa, voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme numerosta 0800 131 031. Puhelu on maksuton.
Miksi uuden maksukortin lisääminen sovellukseen ei onnistu?
Tarvitset toimivan internet-yhteyden lisätäksesi maksukortin sovellukseen. Tarkista maksukortin tiedot, kuten kortin numero, voimassaoloaika sekä CVC-koodi. Tarkista myös, että kortilla ei ole estetty verkko-ostamista verkkopankistasi. Jos maksukortin lisääminen ei kuitenkaan onnistu, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme numerosta 0800 131 031. Puhelu on maksuton.
Mihin otan yhteyttä, jos mobiilitankkaus / autopesujen osto ei onnistu St1 Way -sovelluksen kautta?
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme numerosta 0800 131 031. Puhelu on maksuton.
En saa ladattua/päivitettyä uudistettua St1 Way -sovellusta
Varmista, että puhelimellasi on tarvittava tallennustila, voit tarkistaa minivaatimuksen laitteesi sovelluskaupasta. Vähimmäisvaatimus laitteen käyttöjärjestelmästä on Android 8.0 ja iOS 15.0 uudistetun sovelluksen lataamiselle, tätä vanhemmat versiot eivät tue uudistettua sovellusta. Mikäli sovelluksen lataamisen tai uuden version päivittämisen kanssa esiintyy ongelmia, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme numerosta 0800 131 031. Puhelu on maksuton.
St1 ID on nelinumeroinen tunnusluku, jonka asiakas on luonut digitaalisten palveluidemme käyttöä varten. Tunnusluku liittyy asiakkaan vahvaan tunnistautumiseen ja sen luonti on tyypillisesti tapahtunut St1 Way -sovelluksen käyttöönoton yhteydessä.
Olemme lopettaneet St1 Mastercard -kortin 31.10.2023 ja sen myötä emme enää käsittele asiakkaidemme henkilötunnuksia. Tämän vuoksi olemme lopettaneet St1 ID:n käytön.
St1 Way -mobiilisovelluksen versio "St1 Way 3.11.0” tulee olemaan ensimmäinen ilman St1 ID:tä.
Keräämme sinusta vain niitä henkilötietoja, joiden käyttöön ja analysointiin meillä on joko lakisääteinen velvoite tai joita tarvitsemme tuottaaksemme sinulle personoituja palveluja. Lisätietoja henkilötietojen keräämisestä ja käytöstä voit lukea st1.fi/tietosuoja -sivulta.
Uudet automaattimme ottavat 150 € katevarauksen (lähimaksussa 50 €), jos ennen kortin syöttämistä ei valita maksimisummaa.
Voit valita haluamasi summan tankkaukselle ruudun vasemmasta yläreunasta kohdasta ”Valitse summa” ja tämä tulee tehdä heti ensimmäisenä ennen kortin syöttämistä tai lähimaksua.
Sähköauton latauksessa katevarauksen määrä on aina 30 €.
Katevaraukset vapautuvat normaalisti 1–3 arkipäivän kuluttua. Jos katevaraus ei vapaudu, suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, joko soittamalla 0800 131 031 tai laittamalla sähköpostia asiakaspalvelu@st1.fi.
Voit tilata puuttuvan kuitin suoraan kuittipyyntölomakkeella.
Voit myös olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.
Voit tarkistaa lähimmän asemasi kätevästi asemahausta.
Tällä hetkellä meillä on Suomessa 248 St1-asemaa ja 206 Shell-asemaa.
Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.
Polttonesteiden hinnat vaihtelevat paikallisen kilpailutilanteen mukaan ja siksi asemillamme saattaa olla eri hinnat.
Saatamme muuttaa aseman hintoja useamman kerran päivässä pitääksemme hintamme aina mahdollisimman kilpailukykyisinä ja edullisina.
Tolppahinnat ovat hintoja, jotka esitetään aseman ulkopuolella. Listahinnat puolestaan ovat raskaalle kalustolle tarkoitettua D-korttia käyttävien asiakkaiden hintoja.
Latausverkostomme löytyy asemahausta osoitteesta www.st1.fi/asemahaku
Rakennamme ns. suurteholatauspisteitä, joissa lataus on nopeampaa kuin ns. peruslataus- ja teholatauspisteissä. Latausaseman kokonaisteho on verkostossamme tässä vaiheessa aina vähintään 600 kW ja suurimmilla asemilla 1200 kW. Aseman kokonaisteho jaetaan dynaamisesti samanaikaisesti lataamassa olevien autojen kesken.
Latureita asennetaan tyypillisesti joko 6 tai 12 per asema. Laturikohtainen maksimiteho on 400 kW. Latauspisteissämme auto saa siis käytännössä niin paljon tehoa kuin se pystyy vastaanottamaan mahdollistaen näin erittäin nopean latauksen.
Lataus onnistuu täyssähköautoille sekä uusille, valikoiduille plug-in-hybridi-autoille, joissa on CCS2-tyyppinen liitin.
Useimmille latausasemilla voi ajaa latauspisteeseen peräkärryn kanssa. Tällä hetkellä (28.6.) avoinna olevista latausasemista lataus peräkärryn kanssa onnistuu seuraavien asemien latauspisteillä: Shell Helsinki Tullinpuomi, Shell Helsinki Itäkeskus, Shell Raasepori Karjaa, Shell Turku Oriketo, Shell Jämsä, Shell Hämeenlinna Iittala, Shell Pihtipudas, Shell Kempele Zeppelin, St1 Mäntsälä P
Dynaaminen tehonjako tarkoittaa sitä, että käytössä olevien latauspisteiden määrän mukaisesti latausaseman kokonaistehoa jaetaan latauspisteiden kesken jatkuvasti siten, että aseman kokonaiskapasiteetti saadaan optimaalisesti hyödynnettyä. Näin voidaan tarjota mahdollisimman tehokas lataus usealle autolle samanaikaisesti. Jos yksittäinen lataava auto ei pysty ottamaan vastaan kaikkea tarjolla olevaa tehoa, tarjotaan säästyvää lataustehoa muille autoille.
Laitteiston valmistaja on suomalainen Kempower Oyj.
Suurteholatauspisteillämme maksaminen onnistuu kätevästi Visa- ja Mastercard-korttien lähimaksulla tai matkapuhelimella Apple Pay:lla tai Google Pay:llä.
Lähimaksaminen on alle 50 euron ostosten käsittelyyn tarkoitettu maksukortin ominaisuus. Jos kortissasi on lähimaksuominaisuus, korttiisi on merkitty lähimaksamisen kaarisymboli. Lähimaksua käyttäessäsi sinun ei tarvitse normaalisti käyttää kortin tunnuslukua.
Maksupääte yrittää tehdä katevarauksen automaattisesti tilillesi summalle 30 € ja jos tilillä ei ole katetta tätä summaa, korttia ei hyväksytä.
Joskus maksupääte saattaa kysyä PIN-koodia, näin varmistetaan, että kortti on oikean omistajan hallussa. Maksupäätteen näyttö muuttui tällöin PIN-näppäimistöksi.
Ensimmäisessä vaiheessa eli käyttöönottovaiheessa maksaminen ei vielä onnistu St1- ja Shell-yrityskorteilla, mutta työskentelemme aktiivisesti maksamisen mahdollistamiseksi myös yrityskortilla.
Ensimmäisessä vaiheessa eli käyttöönottovaiheessa maksaminen ei vielä onnistu St1 Way- tai St1 Business -sovelluksilla, mutta St1-sovelluksilla maksaminen pyritään saamaan mahdolliseksi myöhemmin.
Lue asemalla laturin maksupäätteestä QR-koodi tai mene osoitteeseen www.st1.fi/latauskuitti
Syötä sen jälkeen avautuvalle nettisivuille maksukortin 4-viimeistä numeroa ja latauksen päivämäärä. Tallenna kuitti ja jaa se tarvittaessa sähköpostiisi.
Huom! Maksaessasi Apple Pay:lla tai Google Pay:lla katso korttinumero Pay:sta, se on eri kuin Pay:hin liitetyn fyysisen kortin numero.
Sivustolla pyydetään syöttämään laskutuspäivä, syötä siihen latauspäivä.
Latauspisteet ovat ns. suurteholatauspisteitä, joissa lataus onnistuu täyssähköautoille sekä uusille, valikoiduille plug-in-hybridi-autoille, joissa on CCS2-tyyppinen liitin. Asemillamme ei ole Type2 – tai CHAdeMO-liittimiä.
Kytke latauskaapeli autoon ja aloita maksamalla lataus koskettamalla lähimaksullisella maksukortilla lukijaa tai matkapuhelimen Apple Pay:lla/Google Pay:lla. Katevaraus tapahtuu automaattisesti 50 euron summalle.
Lopeta lataus koskettamalla maksukortilla lukijaa tai matkapuhelimella Apple Pay:lla/Google Pay:lla. Voit lopettaa latauksen myös auton näytöstä tai automerkin omasta apista.
1. Tarkista, että latauskaapeli on kunnolla kiinni autossa.
2. Varmista, ettei auton liittimessä ole likaa tai muuta roskaa, joka estää kunnollisen latauskaapelin kiinnityksen
3. Jotkin sähköautot antavat käyttäjälleen mahdollisuuden asettaa ajankohdat, jolloin lataus onnistuu. Tämä voi estää latauksen. Poista tämä rajoitus latauksen mahdollistamiseksi.
4. Siirry tarvittaessa viereiselle vapaana olevalle latauspisteelle.
Lataustehon vaihtelu on normaalia ja siihen vaikuttaa erityisesti kolme tekijää:
· Auton kyky ottaa vastaan lataustehoa. Suurin mahdollinen latausteho vaihtelee autokohtaisesti ja esimerkiksi tyhjempi akku latautuu nopeammin kuin täydempi.
· Auton akuston lämpötila. Useimmiten kylmällä kelillä autojen akustot ovat viileitä, mikä pienentää lataustehoa.
· Laturin/latauspisteen kyky antaa lataustehoa. Latausasemillamme käytetään niin sanottua dynaamista tehonjakoa, jolloin yksittäisen laturin teho voi vaihdella.
Käytännössä latauspisteissämme auton kyky ottaa vastaa lataustehoa on rajoittava tekijä, ei latauspisteen antama latausteho.
1. Varmista, että lataus on lopetettu.
· Lopeta lataus koskettamalla maksukortilla lukijaa tai matkapuhelimella Apple Pay:lla/Google Pay:lla. Voit lopettaa latauksen myös auton näytöstä tai automerkin omasta apista.
2. Joissain automalleissa auton ovien lukitus on ensin avattava latausjohdon irrottamiseksi.
3. Tarkista oman autosi ohjekirjasta, miten latausjohdon lukituksen saa pistokkeesta purettua auton omalla ”unlock”-toiminnolla.
4. Jos nämä toimenpiteet eivät auta, soita St1 asiakaspalveluun 0800-131031 ja kerro latauspisteestä löytyvä latauspisteen numero.
Käytännössä auto lukittuu kaapeliin, ei siis kaapeli autoon. Vapautus siis tapahtuu aina auton päästä.
Kilowattitunti (kWh) on tuttu sähkölaskusta. Se on toimitetun/käytetyn energian määrä. Kilowatti (kW) taas tarkoittaa tehoa. Mitä suurempaa tehoa voidaan käyttää, sitä nopeammin auto latautuu.
Esimerkki: Jos latauspisteen teho on vaikkapa 150 kW, optimiolosuhteissa se lataa akkuun 150 kWh energiaa tunnin aikana tai vastaavasti 75 kWh energiaa puolessa tunnissa.
Kylmän akun latausteho on pienempi kuin lämpimän. Ionit liikkuvat kylmässä akkupaketissa hitaammin kuin lämpimässä. Latauspisteeseen lämpötilalla ei ole vaikutusta. Kylmällä säällä latausta voi nopeuttaa lataamalla autoa akun ollessa mahdollisimman tyhjä ja lämmin. Lataaminen kannattaakin ajoittaa ajon loppuvaiheeseen ja auto ladata heti saavuttaessa latausasemalla, eikä vasta esimerkiksi tauon päätteeksi.
Osaan St1:n suurteholatauspisteiden laitteistoa on saatu Euroopan unionilta osarahoitusta ja siksi valikoiduilla asemilla on näkyvillä EU Co-Funding -merkintä. Lisäksi tukea on saatu joihinkin kohteisiin Energiavirastolta.
Löydät asemakohtaiset lataushinnat täältä. Näet hinnan myös, kun painat €-painiketta laturin näytössä. Hinnoittelu perustuu ladatun energian määrään, eikä aloitusmaksua tai erillisiä lataus- tai pysäköintiaikaan perustuvia maksuja ole.
Käteisalennuskortti käy kaikilla St1-asemilla ja palvelevilla Shell-asemilla. Käteisalennuskortti ei kuitenkaan käy Shell express -asemilla.
Alennus voi vaihdella viikoittain ja asemittain. Asiakaslupauksemme mukaisesti saat aina kuitenkin alennusta vähintään 0,5 senttiä litralta.
Käteisalennuskortti ei käy Shell Express -asemilla.
Ulkomaalaisilla luottokorteilla maksaessa ei saa käteisalennusta. Tällaisia kortteja ovat esimerkiksi Norwegian-luottokortti ja American Express -maksukortti.
Joskus kortin magneettijuova voi olla myös vioittunut. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään syyn löytymisessä ja tarvittaessa uuden kortin tilaamisessa, voit olla yhteydessä puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.
Polttonesteiden lisäksi saat Käteisalennuskortillasi vaihtelevasti etuja muun muassa palvelevien asemien HelmiSimpukka -ravintoloista, kahvilapalveluista sekä Perfect-autopesuista.
Käteisalennuskorttisi magneettiraita on mahdollisesti kulunut. Ota tällöin ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi uuden kortin puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.
Voit tilata Käteisalennuskortin kätevästi verkkolomakkeella tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Kortin voi myös hakea lähimmältä palvelevalta St1- tai Shell-asemalta, jolloin saat sen heti käyttöösi.
Käteisalennuskortti on täysin kuluton kortti.
Käteisalennuskortilla saat alennusta polttonesteistä ja vaihtelevasti etuja myös palvelevien asemien HelmiSimpukka-ravintoloista ja kahvilapalveluista sekä Perfect-autopesuista.
Lisäksi rekisteröimällä korttisi ja hyväksymällä markkinointiluvat, saat tietoa ajankohtaisista eduista ja tapahtumista sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä.
Kyllä voit. Käteisalennuskortin voit rekisteröidä nettisivuillamme.
Jos etukorttisi on kadonnut, vioittunut tai haluat esimerkiksi rinnakkaiskortin, voit tilata uuden käteisalennuskortin St1 Omilta sivuilta. Kirjaudu sisään St1-verkkosivuille ja pääset hallinnoimaan asiakastietojasi ja tilaamaan uuden kortin. Aiemmin tilatut kortit jäävät toimimaan. Kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen kortit@st1.fi tai palvelulomakkeella.
Kyllä. Voit tilata uuden etukortin St1 Omilta sivuilta. Kirjaudu sisään St1-verkkosivuille ja pääset hallinnoimaan asiakastietojasi ja tilaamaan uuden kortin. Aiemmin tilatut kortit jäävät toimimaan.
Teknisestä virheestä johtuen osalle asiakkaistamme on lähtenyt aiheeton Shell Card Private -lasku. Virheellisessä laskussa on päiväys 11.04.2023.
Jos olet saanut kyseisellä merkinnällä olevan laskun, voit huoletta tuhota sen ja jättää maksamatta.
Pahoittelemme tapahtunutta.
Valitettavasti Shell Card Private -korttituotteen toiminta on loppunut 1.11.2023 alkaen.
Korttien viimeinen käyttöpäivä oli 31.10.2023. Tämän päivän jälkeen korttia ei ole enää voinut käyttää.
Shell Card Private ja Shell Card Premium -korttien viimeinen käyttöpäivä oli 31.10.2023. Kortit eivät ole toimineet enää tämän päiväyksen jälkeen.
Shell Card Private -kortilla ei ole vuosimaksua, mutta tilinhoitomaksu (2,50 euroa/lasku) peritään, jos maksutapana on paperilasku.
Verkkopankin kautta voit ilmoittaa haluavasi laskusi e-laskuna. Lasku on myös mahdollista saada postissa paperisena.
Voit ottaa e-laskutuksen käyttöön verkkopankkisi kautta, jolloin lasku tulee digitaalisena. Myös suoraveloituksella maksaminen on mahdollista. Saat helposti suoraveloituksen käyttöösi omasta verkkopankistasi.
Kaikki ostot näkyvät samalla tilillä, joten erillisille korteille ei voi tehdä erillisiä laskuja.
Lasku tulee kerran kuukaudessa ja eräpäivän voit tarkistaa laskusta tai Omat sivut –palvelusta. Maksuaikaa on 14 vuorokautta.
Voit saada kopion laskustasi tilaamalla sen Omilta Sivuilta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme info@shellcard.fi
Jos maksat koko summan kerralla, sinun ei tarvitse maksaa laskutuslisää. Lisäksi voit valita verkkopankista e-laskutuksen, jolloin sinun ei tarvitse maksaa paperisen laskun lisää.
Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@shellcard.fi
Jos korttisi on vanhentunut eli sitä ei ole käytetty viimeisen 12 kuukauden aikana, ei sen tietoja näytetä Omat sivut –osiossa.
Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa viipymättä ympäri vuorokauden palvelevaan sulkupalveluun p. 0800 131 031.
Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen kortit@st1.fi tai palvelulomakkeella
Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen kortit@st1.fi
Uuden kortin pystyt tilaamaan lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä palvelulomakkeen, tai Omilta Sivuilta.
Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.
Helpoiten tarkistat PIN-koodisi kirjautumalla Omille Sivuille, josta voit myös halutessasi vaihtaa PIN-koodin omavalintaiseksi. Tällöin saat koodin ja kortin käyttöösi samantien.
Voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi, jolloin lähetämme sinulle PIN-koodi kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.
Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031.
Mikäli olet unohtanut PIN-koodin, voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi.
Voit vaihtaa korttisi PIN-koodin omavalintaiseksi Omilla Sivuilla.
St1 Business -kortti toimii kaikilla St1- ja Shell-asemilla Suomessa.
Kortit, joille kansainväliset tankkaukset on sallittu, toimivat Pohjoismaissa St1 ja Shell-asemilla sekä Euroopassa koko Shell-yhteistyöverkostossa. Muuta korttisi toiminta-aluetta lomake.
Voit tilata lisäkortteja Omilta Sivuilta, lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä lisäkortin tilauslomakkeen.
Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuillamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 131 031 tai kortit@st1.fi
Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.
St1 Business -kortit ovat kuluttomia kortteja eli tilinhoito- tai vuosimaksuja ei peritä, mutta laskutustavasta riippuen peritään kulloinkin voimassa olevan palveluhinnaston mukainen maksu.
B-ostoluokkaan kuuluvat polttoaineet, autokemikaalit, pesut ja autotarvikkeet. A-ostoluokkaan kuuluvat näiden lisäksi myös huollot ja nestekaasu sekä myymälä- ja ravintolatuotteet.
St1 D-kortille on lisäksi valittavissa C-ostoluokka, joka sallii ainoastaan Dieselin ja AdBluen ostamisen.
Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen laskutus@st1.fi. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.
Lähetä e-laskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi, jolloin laskutustietosi päivitetään. Asiakkaalla on oltava palvelusopimus palveluntarjoajan kanssa (verkkolaskuoperaattori tai pankki).
Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku. Mikäli sinulla on jo olemassa oleva asiakkuus ja haluat muuttaa koontilaskutuksen korttikohtaiseksi laskutukseksi, ole yhteydessä asiakaspalveluun ma-pe klo 8-16 tai voit pyytää muutosta myös sähköpostitse lähettämällä pyynnön osoitteeseen kortit@st1.fi
St1 Business -kortin ostotapahtumat laskutetaan kerran kuukaudessa. Lasku edellisen kuukauden ostoista saapuu seuraavan kuukauden alussa.
Raskaan kaluston korttien ostotapahtumat laskutetaan kaksi kertaa kuukaudessa kuun puolivälin jälkeen ja seuraavan kuun alussa.
Ilmoita ystävällisesti uusi osoitteesi Omilla Sivuilla, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi. Voit myös tehdä osoitteenmuutospyynnön palvelulomakkeella
Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa ympäri vuorokauden palvelevaan kortin sulkupalveluun p. 0800 199 899.
Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi
Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi
Voit tilata uuden kortin kätevästi Shell Fleet Hub -palvelusta tai lähettämällä asiakaspalveluumme vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin tilaaminen onnistuu myös palvelulomakkeella.
Mikäli sinulla ei ole vielä Shell Fleet Hub -tunnuksia, voit tilata ne täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.
Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.
PIN-koodin voi tarkistaa kätevästi Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.
Voit myös tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Vaihtoehtoisesti voit pyytää PIN-koodimuistutuksen palvelulomakkeella. Tällöin PIN-koodi lähetetään kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.
Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli olet unohtanut PIN-koodisi voit tilata PIN-muistutuksen soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi.
Unohtuneen PIN-koodin voi tarkistaa myös Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.
Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.
Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.
Shell yrityskortit toimivat kaikilla Shell- ja St1-asemilla. Euroopassa kortti toimii kaikilla Shell-asemilla ja Shell-palveluverkon asemilla.
Asiakaspalvelumme kertoo mielellään lisää alennuksistasi ja niiden voimassaolosta. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.
Uuden kortin voit tilata lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin pystyy myös tilaamaan Shell Fleet Hub -palvelussa tai palvelulomakkeella
Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.
Shell-yrityskorteista ei peritä kuluja, mutta laskutustavasta riippuen peritään kulloinkin voimassa olevan palveluhinnaston mukainen tilinhoitomaksu.
Asiakaspalvelumme kertoo sinulle mielellään eri korttivaihtoehdoista ja hinnoittelusta. Voit pyytää tarjouksen haluamastasi kortista kätevästi tarjouspyyntölomakkeella. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.
Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuiltamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 199 899 tai euroshellkortit@st1.fi.
Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.
Voit lähettää verkkolaskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse euroshellkortit@st1.fi, jolloin päivitämme laskutustietosi.
Shell Fleet Hub -palvelussa voit ladata laskut pdf-muotoisina. Saat ilmoituksen uudesta laskusta sähköpostiisi kun lasku on ladattavissa palvelusta.
Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.
Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalvelunumeroomme puh. 0800 199 899 tai sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi.
Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku.
Ei tarvitse. Ostot ilmoitetaan kirjanpitokelpoisella laskulla kerran kuukaudessa, joten kuiteista ei tarvitse huolehtia.
Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi Vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa muuttuneesta osoitteesta palvelulomakkeella
Lähetä pyyntö sähköpostitse osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Kirjoita viestiin yrityksen nimi, asiakasnumero (löytyy laskulta) sekä sähköpostiosoite, jolla tunnukset luodaan. Kun tunnustilaus on asiakaspalvelun toimesta tehty, saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen käyttäjätunnuksen ja salasanan.
Voit tilata käyttäjätunnukset myös tällä lomakkeella.
Shell Fleet Hub -palvelussa on mahdollista muun muassa tilata ja kuolettaa kortteja, ajaa kulutus- ja tapahtumaraportteja sekä asettaa sähköpostihälytyksiä.
Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.
Valitse tarpeisiisi sopivin tuote uudistuneesta polttoöljyjen tuoteperheestämme: St1 Inferno, St1 Roihu ja St1 Polttoöljy.
St1 Inferno tarjoaa nimensä veroista suorituskykyä huippulaatua arvostaville öljylämmittäjille.
St1 Roihu on laatutietoisen öljylämmittäjän valinta.
St1 Polttoöljy on toimiva valinta niin lämmitykseen kuin työkonekäyttöön.
Jos talosi lämmitysjärjestelmä on ikänsä puolesta hyvässä toimintakunnossa, voit ylläpitää järjestelmän tehokkuutta säännöllisellä huollolla: 1) Öljypoltin on hyvä huollattaa vähintään kahden vuoden välein. 2) Nuohoojan käydessä pyydä häntä puhdistamaan myös öljykattila. Vuositasolla öljylämmitysjärjestelmän huolto maksaa vain muutaman kympin.
Paras keino säästää lämmityskuluissa on tehdä talosta hyvin lämpöäpitävä. Lämmönpitävyyden parantaminen alkaa siitä, että asiantuntija tekee kuntotarkastuksen, jossa käydään läpi ikkunat, ulko-ovet, seinät, ylä- ja alapohjan eristys, sokkeli, salaojat, savupiippu sekä kattovesien kulkemissuunnat. Tämän jälkeen korjataan mahdolliset esiintulleet ongelmat.
Viime vuosina kattiloiden tuotekehitys on mennyt merkittävästi eteenpäin. Polttimet ovat tehokkaampia ja mahdollistavat öljyn määrän vähentämisen. Yli 25 vuotta vanha kattila kannattaa uusia. Näin saa käyttöönsä edistynyttä tekniikkaa, joka kestää vuosikymmeniä. Vanha kattila ei mene kaatopaikalle, vaan materiaali jatkaa elämäänsä uusioteräksenä.
Öljyn rinnalle sopivat aurinkolämmitys tai ilma-vesilämpöpumppu. Rinnakkaislämmityksen idea on, että öljylämmityksellä hoidetaan lämmitystä silloin, kun tarvitaan suurta lämmitystehoa, ja leutoina aikoina toimitaan mahdollisimman pitkälle uusiutuvilla energioilla. Aurinkolämmitys on öljylämmityksen rinnalle usein paras vaihtoehto jo siitäkin syystä, että se ei itse kuluta juurikaan energiaa. Ilma-vesilämpöpumpputeknologia toimii leudoissa lämpötiloissa (yli -10 astetta).
Suomessa on arviolta noin 190 000 öljylämmitteistä pientaloa.
Öljylämmitys on ympäristövaikutuksiltaan hyvin kilpailukykyinen lämmitysmuoto. Sen typen oksidi-, rikkidioksidi- ja hiukkaspäästöt ovat moneen muuhun lämmitysenergiamuotoon verrattuna vähäiset. Hiilidioksidipäästöt putoavat reilusti rinnakkaislämmityksen käyttö yleistyessä ja biopolttoöljyn määrän kasvaessa. Öljylämmittäjä pystyy siis hyvin tekemään oman osansa ilmastotalkoissa.
Mitä korkeampi kerroin lämmitysmuodolla on, sen enemmän rakentajan on satsattava muuhun energiatehokkuuteen. Korkein kerroin (1,7) on sähkölämmityksellä, jonka asema normaalikokoisten omakotitalojen lämmitysmuotona hankaloitui uusien määräyksien myötä. Kerroin kuvaa sitä, että rakennusten sähkölämmitystä halutaan vähentää. Öljylämmityksen ja muiden fossiilisten polttoaineiden kerroin on 1,0, kaukolämmön 0,7 ja uusiutuvien polttoaineiden 0,5.
Ei kovinkaan paljon. Loppujen lopuksi öljylämmittäjän osalta kysymys on vain rinnakkaislämmönlähteen valinnasta. Rakennettaessa öljylämmitystalo päästään haluttuihin E-lukuihin energiatehokkaalla rakentamisella ja valitsemalla öljylämmityksen rinnalle toinen lämmönlähde, jolloin puhutaan niin sanotusta hybridilämmityksestä.
Kyllä. Kysely on St1:n lähettämä ja siinä oleva linkki ohjaa sinut suositteluhalukkuutta mittaavaan lyhyeen kyselyyn. Lähetämme sen asiakaspalveluyhteydenoton jälkeen.
Kyllä. Tekstiviesti on St1:n lähettämä ja viestissä oleva linkki vie sinut lyhyeen kyselyyn. Lähetämme sen asiakaspalveluyhteydenoton jälkeen. Kyselyn linkki on: https://bit.ly/NPS_St1
Tietosuojalainsäädännön mukaan jokaisella on oikeus saada rekisterinpitäjältä vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään/ ei käsitellä. Lisäksi jokaisella on oikeus saada pääsy itseään koskeviin henkilötietoihin.
Mikäli haluat tehdä henkilötietojasi koskevan tarkastuspyynnön, pyydämme sinua tulostamaan henkilötietojen tarkistuspyyntölomakkeen ja palauttamaan sen henkilökohtaisesti St1:n konttoriin osoitteeseen Firdonkatu 2, Helsinki. Valmistauduthan todistamaan henkilöllisyytesi toimittaessasi henkilötietojen tarkistuspyyntölomakkeen.
Mikäli sinulla herää kysymyksiä, olethan yhteydessä sähköpostilla dataprivacy@st1.fi
Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.
Tietosuojaselosteeseen voit tutustua nettisivuillamme.
St1 Asiakaspalvelumme auttaa mielellään, mikäli etsit tietoa tai tarvitset apua. Asiakaspalvelu palvelee puhelimitse 0800 131 031 ma-pe klo 8-18. Korttien sulkupalvelu 24h. Sähköposti asiakaspalvelu@st1.fi