Usein kysytyt kysymykset

Asemat ja polttonesteet

Miksi tililtäni on tehty 150€/50€ katevaraus tankkauksen yhteydessä?

Uudet automaattimme ottavat 150 € katevarauksen (lähimaksussa 50 €), jos ennen kortin syöttämistä ei valita maksimisummaa.
Voit valita haluamasi summan tankkaukselle ruudun vasemmasta yläreunasta kohdasta ”Valitse summa” ja tämä tulee tehdä heti ensimmäisenä ennen kortin syöttämistä tai lähimaksua.

Katevaraukset vapautuvat normaalisti 1–3 arkipäivän kuluttua. Jos katevaraus ei vapaudu, suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, joko soittamalla 0800 131 031 tai laittamalla sähköpostia asiakaspalvelu@st1.fi

Tankkasin asemalla, mutta en saanut kuittia. Miten tilaan kuitin?

Voit tilata puuttuvan kuitin suoraan kuittipyyntölomakkeella.
Voit myös olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi

Missä sijaitsee minua lähin huoltoasema?

Voit tarkistaa lähimmän asemasi kätevästi asemahausta.

Kuinka monta asemaa teillä on?

Tällä hetkellä meillä on Suomessa 248 St1-asemaa ja 206 Shell-asemaa.

Mittari ei toiminut asemalla, jolla asioin. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi

Miksi polttonesteen hinta vaihtelee eri asemilla?

Polttonesteiden hinnat vaihtelevat paikallisen kilpailutilanteen mukaan ja siksi asemillamme saattaa olla eri hinnat.

Kuinka usein muutatte hintoja?

Saatamme muuttaa aseman hintoja useamman kerran päivässä pitääksemme hintamme aina mahdollisimman kilpailukykyisinä ja edullisina.

Mitä tarkoittavat listahinnat ja tolppahinnat?

Tolppahinnat ovat hintoja, jotka esitetään aseman ulkopuolella. Listahinnat puolestaan ovat raskaalle kalustolle tarkoitettua D-korttia käyttävien asiakkaiden hintoja.

Sähkölataus

Latausverkostomme löytyy asemahausta osoitteesta www.st1.fi/asemahaku

Millaisia latausasemia St1 rakentaa?

Rakennamme ns. suurteholatauspisteitä, joissa lataus on nopeampaa kuin ns. peruslataus- ja teholatauspisteissä. Latausaseman kokonaisteho on verkostossamme tässä vaiheessa aina vähintään 600 kW ja suurimmilla asemilla 1200 kW. Aseman kokonaisteho jaetaan dynaamisesti samanaikaisesti lataamassa olevien autojen kesken.

Latureita asennetaan tyypillisesti joko 6 tai 12 per asema. Laturikohtainen maksimiteho on 400 kW. Latauspisteissämme auto saa siis käytännössä niin paljon tehoa kuin se pystyy vastaanottamaan mahdollistaen näin erittäin nopean latauksen.

Lataus onnistuu täyssähköautoille sekä uusille, valikoiduille plug-in-hybridi-autoille, joissa on CCS2-tyyppinen liitin.

Mitä dynaamisella tehonjaolla tarkoitetaan?

Dynaaminen tehonjako tarkoittaa sitä, että käytössä olevien latauspisteiden määrän mukaisesti latausaseman kokonaistehoa jaetaan latauspisteiden kesken jatkuvasti siten, että aseman kokonaiskapasiteetti saadaan optimaalisesti hyödynnettyä. Näin voidaan tarjota mahdollisimman tehokas lataus usealle autolle samanaikaisesti. Jos yksittäinen lataava auto ei pysty ottamaan vastaan kaikkea tarjolla olevaa tehoa, tarjotaan säästyvää lataustehoa muille autoille.

Minkä valmistajan latureita St1-suurteholatausverkostoon asennetaan ensivaiheessa?

Laitteiston valmistaja on suomalainen Kempower Oyj.

Miten voit maksaa St1:n suurteholatauspisteillä?

Suurteholatauspisteillämme maksaminen onnistuu kätevästi Visa- ja Mastercard-korttien lähimaksulla tai matkapuhelimella Apple Pay:lla tai Google Pay:llä.

Mitä lähimaksu tarkoittaa?

Lähimaksaminen on alle 50 euron ostosten käsittelyyn tarkoitettu maksukortin ominaisuus. Jos kortissasi on lähimaksuominaisuus, korttiisi on merkitty lähimaksamisen kaarisymboli. Lähimaksua käyttäessäsi sinun ei tarvitse normaalisti käyttää kortin tunnuslukua.

Miksi korttiani ei hyväksytty?

Maksupääte yrittää tehdä katevarauksen automaattisesti tilillesi summalle 50€ ja jos tilillä ei ole katetta tätä summaa, korttia ei hyväksytä.

Tarvitsenko PIN-koodia maksaessani lähimaksulla latauspisteissämme?

Joskus maksupääte saattaa kysyä PIN-koodia, näin varmistetaan, että kortti on oikean omistajan hallussa. Maksupäätteen näyttö muuttui tällöin PIN-näppäimistöksi.

Voinko maksaa St1- ja Shell-yrityskorteilla?

Ensimmäisessä vaiheessa eli käyttöönottovaiheessa maksaminen ei vielä onnistu St1- ja Shell-yrityskorteilla, mutta työskentelemme aktiivisesti maksamisen mahdollistamiseksi myös yrityskortilla.

Voinko maksaa latauksen yksityishenkilöiden St1 Way – tai yritysasiakkaiden St1 Business -sovelluksella?

Ensimmäisessä vaiheessa eli käyttöönottovaiheessa maksaminen ei vielä onnistu St1 Way- tai St1 Business -sovelluksilla, mutta St1-sovelluksilla maksaminen pyritään saamaan mahdolliseksi myöhemmin.

Kuinka saan kuitin latauksestani?

Lue asemalla laturin maksupäätteestä QR-koodi tai mene osoitteeseen www.st1.fi/latauskuitti 
Syötä sen jälkeen avautuvalle nettisivuille maksukortin 4-viimeistä numeroa ja latauksen päivämäärä. Tallenna kuitti ja jaa se tarvittaessa sähköpostiisi.
Huom! Maksaessasi Apple Pay:lla tai Google Pay:lla katso korttinumero Pay:sta, se on eri kuin Pay:hin liitetyn fyysisen kortin numero.
Sivustolla pyydetään syöttämään laskutuspäivä, syötä siihen latauspäivä.

Millaisia autoja St1:n suurteholatauspisteissä voi ladata?

Latauspisteet ovat ns. suurteholatauspisteitä, joissa lataus onnistuu täyssähköautoille sekä uusille, valikoiduille plug-in-hybridi-autoille, joissa on CCS2-tyyppinen liitin. Asemillamme ei ole Type2 – tai CHAdeMO-liittimiä.

Kuinka aloitan lataamisen?

Kytke latauskaapeli autoon ja aloita maksamalla lataus koskettamalla lähimaksullisella maksukortilla lukijaa tai matkapuhelimen Apple Pay:lla/Google Pay:lla. Katevaraus tapahtuu automaattisesti 50 euron summalle.

Kuinka lopetan latauksen?

Lopeta lataus koskettamalla maksukortilla lukijaa tai matkapuhelimella Apple Pay:lla/Google Pay:lla. Voit lopettaa latauksen myös auton näytöstä tai automerkin omasta apista.

Mitä tehdä, jos lataus ei jostain syystä käynnisty?

1. Tarkista, että latauskaapeli on kunnolla kiinni autossa.
2. Varmista, ettei auton liittimessä ole likaa tai muuta roskaa, joka estää kunnollisen latauskaapelin kiinnityksen
3. Jotkin sähköautot antavat käyttäjälleen mahdollisuuden asettaa ajankohdat, jolloin lataus onnistuu. Tämä voi estää latauksen. Poista tämä rajoitus latauksen mahdollistamiseksi.
4. Siirry tarvittaessa viereiselle vapaana olevalle latauspisteelle.

Miksi en saa laturissa mainittua täyttä lataustehoa?

Lataustehon vaihtelu on normaalia ja siihen vaikuttaa erityisesti kolme tekijää:
· Auton kyky ottaa vastaan lataustehoa. Suurin mahdollinen latausteho vaihtelee autokohtaisesti ja esimerkiksi tyhjempi akku latautuu nopeammin kuin täydempi.
· Auton akuston lämpötila. Useimmiten kylmällä kelillä autojen akustot ovat viileitä, mikä pienentää lataustehoa.
· Laturin/latauspisteen kyky antaa lataustehoa. Latausasemillamme käytetään niin sanottua dynaamista tehonjakoa, jolloin yksittäisen laturin teho voi vaihdella.
Käytännössä latauspisteissämme auton kyky ottaa vastaa lataustehoa on rajoittava tekijä, ei latauspisteen antama latausteho.

Mitä teen, jos latauskaapeli ei irtoa latauksen loputtua

1. Varmista, että lataus on lopetettu.
· Lopeta lataus koskettamalla maksukortilla lukijaa tai matkapuhelimella Apple Pay:lla/Google Pay:lla. Voit lopettaa latauksen myös auton näytöstä tai automerkin omasta apista.
2. Joissain automalleissa auton ovien lukitus on ensin avattava latausjohdon irrottamiseksi.
3. Tarkista oman autosi ohjekirjasta, miten latausjohdon lukituksen saa pistokkeesta purettua auton omalla ”unlock”-toiminnolla.
4. Jos nämä toimenpiteet eivät auta, soita St1 asiakaspalveluun 0800-131031 ja kerro latauspisteestä löytyvä latauspisteen numero.
Käytännössä auto lukittuu kaapeliin, ei siis kaapeli autoon. Vapautus siis tapahtuu aina auton päästä.

Mitä eroa on kW:lla ja kWh:lla?

Kilowattitunti (kWh) on tuttu sähkölaskusta. Se on toimitetun/käytetyn energian määrä. Kilowatti (kW) taas tarkoittaa tehoa. Mitä suurempaa tehoa voidaan käyttää, sitä nopeammin auto latautuu.

Esimerkki: Jos latauspisteen teho on vaikkapa 150 kW, optimiolosuhteissa se lataa akkuun 150 kWh energiaa tunnin aikana tai vastaavasti 75 kWh energiaa puolessa tunnissa.

Miksi sähköauto latautuu hitaammin talvella?

Kylmän akun latausteho on pienempi kuin lämpimän. Ionit liikkuvat kylmässä akkupaketissa hitaammin kuin lämpimässä. Latauspisteeseen lämpötilalla ei ole vaikutusta. Kylmällä säällä latausta voi nopeuttaa lataamalla autoa akun ollessa mahdollisimman tyhjä ja lämmin. Lataaminen kannattaakin ajoittaa ajon loppuvaiheeseen ja auto ladata heti saavuttaessa latausasemalla, eikä vasta esimerkiksi tauon päätteeksi.

Miksi latauspisteiden laitteistossa/opasteissa on ”EU Co-Funding” -merkintä?

Osaan St1:n suurteholatauspisteiden laitteistoa on saatu Euroopan unionilta tai Energiavirastosta osarahoitusta ja siksi valikoiduilla asemilla on näkyvissä EU Co-Funding -merkintä.

Minkä hintaista lataaminen on St1:n suurteholatauspisteissä?

Näet hinnan valitsemalla laturin näytöstä €-painikkeen. Hinnoittelu perustuu ladatun energian määrään, eikä aloitusmaksua tai erillisiä lataus- tai pysäköintiaikaan perustuvia maksuja ole.

Käteisalennuskortti

Missä kaikkialla Käteisalennuskorttini käy?

Käteisalennuskortti käy kaikilla St1-asemilla ja palvelevilla Shell-asemilla. Käteisalennuskortti ei kuitenkaan käy Shell express -asemilla.

Paljonko saan alennusta polttonesteestä?

Alennus voi vaihdella viikoittain ja asemittain. Asiakaslupauksemme mukaisesti saat aina kuitenkin alennusta vähintään 0,5 senttiä litralta.

Miksi en saa alennusta?

Käteisalennuskortti ei käy Shell Express -asemilla.
Ulkomaalaisilla luottokorteilla maksaessa ei saa käteisalennusta. Tällaisia kortteja ovat esimerkiksi Norwegian-luottokortti ja American Express -maksukortti.

Joskus kortin magneettijuova voi olla myös vioittunut. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään syyn löytymisessä ja tarvittaessa uuden kortin tilaamisessa, voit olla yhteydessä puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.

Mistä kaikesta saan kortillani alennusta?

Polttonesteiden lisäksi saat Käteisalennuskortillasi vaihtelevasti etuja muun muassa palvelevien asemien HelmiSimpukka -ravintoloista, kahvilapalveluista sekä Perfect-autopesuista.

Miksi maksuautomaatti ilmoittaa toistuvasti, että ”tarkista kortin syöttösuunta”?

Käteisalennuskorttisi magneettiraita on mahdollisesti kulunut. Ota tällöin ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi uuden kortin puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.

Miten tilaan Käteisalennuskortin?

Voit tilata Käteisalennuskortin kätevästi verkkolomakkeella tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Kortin voi myös hakea lähimmältä palvelevalta St1- tai Shell-asemalta, jolloin saat sen heti käyttöösi.

Maksaako Käteisalennuskortti?

Käteisalennuskortti on täysin kuluton kortti.

Miksi tilaisin Käteisalennuskortin?

Käteisalennuskortilla saat alennusta polttonesteistä ja vaihtelevasti etuja myös palvelevien asemien HelmiSimpukka-ravintoloista ja kahvilapalveluista sekä Perfect-autopesuista.
Lisäksi rekisteröimällä korttisi ja hyväksymällä markkinointiluvat, saat tietoa ajankohtaisista eduista ja tapahtumista sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä.  

Voinko käyttää korttia, jos en ole rekisteröinyt sitä?

Kyllä voit. Käteisalennuskortin voit rekisteröidä nettisivuillamme.

Shell Card Private

Miten voin hankkia itselleni Shell Card Private -kortin?

Valitettavasti Shell Card Private -korttituotteen toiminta on loppunut 1.11.2023 alkaen.

Olen kadottanut korttini. Mitä teen?

Korttien viimeinen käyttöpäivä oli 31.10.2023. Tämän päivän jälkeen korttia ei ole enää voinut käyttää.

Korttini ei toimi. Miten toimin?

Shell Card Private ja Shell Card Premium -korttien viimeinen käyttöpäivä oli 31.10.2023. Kortit eivät ole toimineet enää tämän päiväyksen jälkeen.

Paljonko korttini maksaa?

Shell Card Private -kortilla ei ole vuosimaksua, mutta tilinhoitomaksu (2,50 euroa/lasku) peritään, jos maksutapana on paperilasku.

Miten saan laskuni?

Verkkopankin kautta voit ilmoittaa haluavasi laskusi e-laskuna. Lasku on myös mahdollista saada postissa paperisena.

Voinko saada laskuni digitaalisesti? Entä onko suoraveloitus mahdollista?

Voit ottaa e-laskutuksen käyttöön verkkopankkisi kautta, jolloin lasku tulee digitaalisena. Myös suoraveloituksella maksaminen on mahdollista. Saat helposti suoraveloituksen käyttöösi omasta verkkopankistasi.

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Kaikki ostot näkyvät samalla tilillä, joten erillisille korteille ei voi tehdä erillisiä laskuja.        

Milloin on laskun eräpäivä?

Lasku tulee kerran kuukaudessa ja eräpäivän voit tarkistaa laskusta tai Omat sivut –palvelusta. Maksuaikaa on 14 vuorokautta.

Voinko saada kopion laskustani?

Voit saada kopion laskustasi tilaamalla sen Omilta Sivuilta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme info@shellcard.fi

Miten voin välttää laskutuslisän?

Jos maksat koko summan kerralla, sinun ei tarvitse maksaa laskutuslisää. Lisäksi voit valita verkkopankista e-laskutuksen, jolloin sinun ei tarvitse maksaa paperisen laskun lisää.

Mitä teen, jos yhteystietoni muuttuvat?

Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@shellcard.fi

Miksi en näe korttitietojani Omat sivut -näkymässä?

Jos korttisi on vanhentunut eli sitä ei ole käytetty viimeisen 12 kuukauden aikana, ei sen tietoja näytetä Omat sivut –osiossa.

St1 Yrityskortti ja D-kortti

Korttini on kadonnut/varastettu. Miten toimin?

Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa viipymättä ympäri vuorokauden palvelevaan sulkupalveluun p. 0800 131 031.

Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen kortit@st1.fi  tai palvelulomakkeella

Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen kortit@st1.fi

 

 

Korttini on rikki. Mitä teen?

Uuden kortin pystyt tilaamaan lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä palvelulomakkeen

Korttini ei toimi. Mitä voin tehdä?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin.  Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Olen unohtanut PIN-koodini. Mitä teen?

Voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi. Vaihtoehtoisesti voit pyytää PIN-koodimuistutuksen palvelulomakkeella

Huom. PIN-koodi lähetetään kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.

Annoin PIN-koodin väärin ja nyt korttini ei toimi. Miksi näin?

Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031.

Mikäli olet unohtanut PIN-koodin, voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi.  

Voinko valita oman PIN-koodini tai tilata sen tekstiviestillä?

Tällä hetkellä PIN-koodin valitseminen itse ei ole mahdollista. Valitettavasti  PIN-koodia ei myöskään voi tilata tekstiviestillä, mutta kehitämme palveluitamme jatkuvasti.

Missä kaikkialla korttini toimii?

St1 Yrityskortti ja D-kortti toimivat kaikilla St1- ja Shell-asemilla Suomessa.

Voinko tilata lisäkortin?

Voit tilata lisäkortteja lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä lisäkortin tilauslomakkeen

Miten haen St1 Yrityskorttia?

Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuillamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 131 031 tai kortit@st1.fi

Hae St1 Yrityskorttia

Hae St1 D-korttia

Kuinka nopeasti saan St1 Yrityskortin tai D-kortin käyttööni?

Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.

Maksaako St1 Yrityskortti jotakin?

St1:n yritys- ja D-kortit ovat kuluttomia kortteja eli tilinhoito- tai vuosimaksuja ei peritä. 

Mikäli kortin laskutustapana on paperilasku, peritään tästä 5 euron paperilaskutuslisää. St1-yrityskorttien palveluhinnaston löydät täältä.

Mitä eroa on eri ostoluokilla?

B-ostoluokkaan kuuluvat polttoaineet, autokemikaalit, pesut ja autotarvikkeet. A-ostoluokkaan kuuluvat näiden lisäksi myös huollot ja nestekaasu sekä myymälä- ja ravintolatuotteet.

St1 D-kortille on lisäksi valittavissa C-ostoluokka, joka sallii ainoastaan Dieselin ja AdBluen ostamisen.

Miksi en ole saanut laskuani?

Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen kortit@st1.fi. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Haluan e-laskun käyttööni. Miten teen sen?

Lähetä e-laskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi, jolloin laskutustietosi päivitetään. Asiakkaalla on oltava palvelusopimus palveluntarjoajan kanssa (verkkolaskuoperaattori tai pankki).

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku. Mikäli sinulla on jo olemassa oleva asiakkuus ja haluat muuttaa koontilaskutuksen korttikohtaiseksi laskutukseksi, ole yhteydessä asiakaspalveluun ma-pe klo 8-16 tai voit pyytää muutosta myös sähköpostitse lähettämällä pyynnön osoitteeseen kortit@st1.fi

Milloin tapahtumat laskutetaan?

Yrityskortin ostotapahtumat laskutetaan kerran kuukaudessa. Lasku edellisen kuukauden ostoista saapuu seuraavan kuukauden alussa.

D-kortin ostotapahtumat laskutetaan kaksi kertaa kuukaudessa kuun puolivälin jälkeen ja seuraavan kuun alussa.

Mihin voin ilmoittaa osoitteenmuutoksesta?

Ilmoita ystävällisesti uusi osoitteesi asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi. Voit myös tehdä osoitteenmuutospyynnön palvelulomakkeella

Shell Card Yrityskortti ja Shell Card/euroShell D-kortti

Korttini on kadonnut/varastettu. Miten toimin?

Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa ympäri vuorokauden palvelevaan kortin sulkupalveluun p. 0800 199 899.

Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Korttini on rikki. Mitä teen?

Voit tilata uuden kortin kätevästi Shell Fleet Hub -palvelusta tai lähettämällä asiakaspalveluumme vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin tilaaminen onnistuu myös palvelulomakkeella.

Mikäli sinulla ei ole vielä Shell Fleet Hub -tunnuksia, voit tilata ne täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Korttini ei toimi. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Olen unohtanut PIN-koodini. Mitä teen?

PIN-koodin voi tarkistaa kätevästi Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Voit myös tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Vaihtoehtoisesti voit pyytää PIN-koodimuistutuksen palvelulomakkeella. Tällöin PIN-koodi lähetetään kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.

Annoin PIN-koodin väärin ja nyt korttini ei toimi. Miksi näin?

Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli olet unohtanut PIN-koodisi voit tilata PIN-muistutuksen soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi.

Unohtuneen PIN-koodin voi tarkistaa myös Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Voinko valita oman PIN-koodini tai tilata sen tekstiviestillä?

Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Missä kaikkialla korttini toimii?

Shell yrityskortit toimivat kaikilla Shell- ja St1-asemilla. Euroopassa kortti toimii kaikilla Shell-asemilla ja Shell-palveluverkon asemilla.

Mistä saan alennusta kortillani?

Asiakaspalvelumme kertoo mielellään lisää alennuksistasi ja niiden voimassaolosta. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.

Miten voin tilata lisäkortteja?

Uuden kortin voit tilata lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin pystyy myös tilaamaan Shell Fleet Hub -palvelussa tai palvelulomakkeella

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Paljonko korttini maksaa?

Shell-yrityskorteista ei peritä kuluja, mutta laskutustavasta riippuen peritään kulloinkin voimassa olevan palveluhinnaston mukainen tilinhoitomaksu.

Olen kiinnostunut asiakkuudesta. Millaisia alennuksia saisin?

Asiakaspalvelumme kertoo sinulle mielellään eri korttivaihtoehdoista ja hinnoittelusta. Voit pyytää tarjouksen haluamastasi kortista kätevästi tarjouspyyntölomakkeella. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.

Miten haen Shell Card-korttia tai euroShell D-korttia?

Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuiltamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 199 899 tai euroshellkortit@st1.fi.

Hae Shell Card Yrityskorttia

Hae Shell Card D-korttia

 

Kauanko uuden kortin saamiseen menee?

Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.

Miten saan verkkolaskun käyttöön?

Voit lähettää verkkolaskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse euroshellkortit@st1.fi, jolloin päivitämme laskutustietosi.

Shell Fleet Hub -palvelussa voit ladata laskut pdf-muotoisina. Saat ilmoituksen uudesta laskusta sähköpostiisi kun lasku on ladattavissa palvelusta.

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

 

Miksi en ole saanut laskuani?

Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalvelunumeroomme puh. 0800 199 899 tai sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku.

Pitääkö kortin haltijan säilyttää kaikki kuitit ostoista?

Ei tarvitse. Ostot ilmoitetaan kirjanpitokelpoisella laskulla kerran kuukaudessa, joten kuiteista ei tarvitse huolehtia.

Mihin voin ilmoittaa osoitteenmuutoksesta?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi Vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa muuttuneesta osoitteesta palvelulomakkeella

Miten saan Shell Fleet Hub -palvelun käyttööni?

Lähetä pyyntö sähköpostitse osoitteeseen euroshellkortit@st1.fiKirjoita viestiin yrityksen nimi, asiakasnumero (löytyy laskulta) sekä sähköpostiosoite, jolla tunnukset luodaan. Kun tunnustilaus on asiakaspalvelun toimesta tehty, saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Voit tilata käyttäjätunnukset myös tällä lomakkeella. 

Mitä voin tehdä Shell Fleet Hub -palvelussa?

Shell Fleet Hub -palvelussa on mahdollista muun muassa tilata ja kuolettaa kortteja, ajaa kulutus- ja tapahtumaraportteja sekä asettaa sähköpostihälytyksiä. 

Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.

Lämmitysöljy

Mikä lämmitysöljy minun kannattaa valita?

Valitse tarpeisiisi sopivin tuote uudistuneesta polttoöljyjen tuoteperheestämme: St1 Inferno, St1 Roihu ja St1 Polttoöljy.

St1 Inferno tarjoaa nimensä veroista suorituskykyä huippulaatua arvostaville öljylämmittäjille.
St1 Roihu on laatutietoisen öljylämmittäjän valinta.
St1 Polttoöljy on toimiva valinta niin lämmitykseen kuin työkonekäyttöön.

Miten voin tehostaa kotini öljylämmitystä sekä säästää energiaa ja euroja?

Jos talosi lämmitysjärjestelmä on ikänsä puolesta hyvässä toimintakunnossa, voit ylläpitää järjestelmän tehokkuutta säännöllisellä huollolla: 1) Öljypoltin on hyvä huollattaa vähintään kahden vuoden välein. 2) Nuohoojan käydessä pyydä häntä puhdistamaan myös öljykattila. Vuositasolla öljylämmitysjärjestelmän huolto maksaa vain muutaman kympin.

Paras keino säästää lämmityskuluissa on tehdä talosta hyvin lämpöäpitävä. Lämmönpitävyyden parantaminen alkaa siitä, että asiantuntija tekee kuntotarkastuksen, jossa käydään läpi ikkunat, ulko-ovet, seinät, ylä- ja alapohjan eristys, sokkeli, salaojat, savupiippu sekä kattovesien kulkemissuunnat. Tämän jälkeen korjataan mahdolliset esiintulleet ongelmat.

Milloin on oikea aika uusia kattila, poltin ja automatiikka?

Viime vuosina kattiloiden tuotekehitys on mennyt merkittävästi eteenpäin. Polttimet ovat tehokkaampia ja mahdollistavat öljyn määrän vähentämisen. Yli 25 vuotta vanha kattila kannattaa uusia. Näin saa käyttöönsä edistynyttä tekniikkaa, joka kestää vuosikymmeniä. Vanha kattila ei mene kaatopaikalle, vaan materiaali jatkaa elämäänsä uusioteräksenä.

Mitä rinnakkaislämmönlähteitä kannattaa harkita öljylämmitykselle?

Öljyn rinnalle sopivat aurinkolämmitys tai ilma-vesilämpöpumppu. Rinnakkaislämmityksen idea on, että öljylämmityksellä hoidetaan lämmitystä silloin, kun tarvitaan suurta lämmitystehoa, ja leutoina aikoina toimitaan mahdollisimman pitkälle uusiutuvilla energioilla. Aurinkolämmitys on öljylämmityksen rinnalle usein paras vaihtoehto jo siitäkin syystä, että se ei itse kuluta juurikaan energiaa. Ilma-vesilämpöpumpputeknologia toimii leudoissa lämpötiloissa (yli -10 astetta).

Paljonko öljylämmitteisiä pientaloja on?

Suomessa on arviolta noin 190 000 öljylämmitteistä pientaloa.

Millaisia ovat öljylämmityksen ympäristövaikutukset?

Öljylämmitys on ympäristövaikutuksiltaan hyvin kilpailukykyinen lämmitysmuoto. Sen typen oksidi-, rikkidioksidi- ja hiukkaspäästöt ovat moneen muuhun lämmitysenergiamuotoon verrattuna vähäiset. Hiilidioksidipäästöt putoavat reilusti rinnakkaislämmityksen käyttö yleistyessä ja biopolttoöljyn määrän kasvaessa. Öljylämmittäjä pystyy siis hyvin tekemään oman osansa ilmastotalkoissa.

Miten vuoden 2012 muutokset rakentamismääräyksissä vaikuttavat lämmitysmuodon valintaan?

Mitä korkeampi kerroin lämmitysmuodolla on, sen enemmän rakentajan on satsattava muuhun energiatehokkuuteen. Korkein kerroin (1,7) on sähkölämmityksellä, jonka asema normaalikokoisten omakotitalojen lämmitysmuotona hankaloitui uusien määräyksien myötä. Kerroin kuvaa sitä, että rakennusten sähkölämmitystä halutaan vähentää. Öljylämmityksen ja muiden fossiilisten polttoaineiden kerroin on 1,0, kaukolämmön 0,7 ja uusiutuvien polttoaineiden 0,5.

Miten vuoden 2012 muutokset rakentamismääräyksissä vaikuttavat öljylämmityksen valintaan lämmitysmuodoksi?

Ei kovinkaan paljon. Loppujen lopuksi öljylämmittäjän osalta kysymys on vain rinnakkaislämmönlähteen valinnasta. Rakennettaessa öljylämmitystalo päästään haluttuihin E-lukuihin energiatehokkaalla rakentamisella ja valitsemalla öljylämmityksen rinnalle toinen lämmönlähde, jolloin puhutaan niin sanotusta hybridilämmityksestä.

Asiakastyytyväisyyskyselyt

Uskallanko vastata St1:n nimissä sähköpostitse tulleeseen asiakastyytyväisyyskyselyyn?

Kyllä. Kysely on St1:n lähettämä ja siinä oleva linkki ohjaa sinut suositteluhalukkuutta mittaavaan lyhyeen kyselyyn. Lähetämme sen asiakaspalveluyhteydenoton jälkeen. 

Uskallanko vastata St1:n nimissä tekstiviestitse tulleeseen palautekyselyyn?

Kyllä. Tekstiviesti on St1:n lähettämä ja viestissä oleva linkki vie sinut lyhyeen kyselyyn. Lähetämme sen asiakaspalveluyhteydenoton jälkeen. Kyselyn linkki on: https://bit.ly/NPS_St1 

Henkilötietojen käsittely

Miten teen henkilötietojen tarkastuspyynnön?

Tietosuojalainsäädännön mukaan jokaisella on oikeus saada rekisterinpitäjältä vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään/ ei käsitellä. Lisäksi jokaisella on oikeus saada pääsy itseään koskeviin henkilötietoihin.

Mikäli haluat tehdä henkilötietojasi koskevan tarkastuspyynnön, pyydämme sinua tulostamaan henkilötietojen tarkistuspyyntölomakkeen ja palauttamaan sen henkilökohtaisesti St1:n konttoriin osoitteeseen Firdonkatu 2, Helsinki. Valmistauduthan todistamaan henkilöllisyytesi toimittaessasi henkilötietojen tarkistuspyyntölomakkeen.

Mikäli sinulla herää kysymyksiä, olethan yhteydessä sähköpostilla dataprivacy@st1.fi

Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

 

Mistä löydän St1:n tietosuojaselosteen?

Tietosuojaselosteeseen voit tutustua nettisivuillamme.

St1 Asiakaspalvelu

St1 Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä

St1 Asiakaspalvelumme auttaa mielellään, mikäli etsit tietoa tai tarvitset apua. Asiakaspalvelu palvelee puhelimitse 0800 131 031 ma-pe klo 8-18. Korttien sulkupalvelu 24h. Sähköposti asiakaspalvelu@st1.fi