Usein kysytyt kysymykset

Asemat ja polttonesteet

Miksi tililtäni on tehty 150€/50€ katevaraus tankkauksen yhteydessä?

Uudet automaattimme ottavat 150 € katevarauksen (lähimaksussa 50 €), jos ennen kortin syöttämistä ei valita maksimisummaa.
Voit valita haluamasi summan tankkaukselle ruudun vasemmasta yläreunasta kohdasta ”Valitse summa” ja tämä tulee tehdä heti ensimmäisenä ennen kortin syöttämistä tai lähimaksua.

Sähköauton latauksessa katevarauksen määrä on aina 30 €.

Katevaraukset vapautuvat normaalisti 1–3 arkipäivän kuluttua. Jos katevaraus ei vapaudu, suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, joko soittamalla 0800 131 031 tai laittamalla sähköpostia asiakaspalvelu@st1.fi

Tankkasin asemalla, mutta en saanut kuittia. Miten tilaan kuitin?

Voit tilata puuttuvan kuitin suoraan kuittipyyntölomakkeella.
Voit myös olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi

Missä sijaitsee minua lähin huoltoasema?

Voit tarkistaa lähimmän asemasi kätevästi asemahausta.

Kuinka monta asemaa teillä on?

Tällä hetkellä meillä on Suomessa 248 St1-asemaa ja 206 Shell-asemaa.

Mittari ei toiminut asemalla, jolla asioin. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi

Miksi polttonesteen hinta vaihtelee eri asemilla?

Polttonesteiden hinnat vaihtelevat paikallisen kilpailutilanteen mukaan ja siksi asemillamme saattaa olla eri hinnat.

Kuinka usein muutatte hintoja?

Saatamme muuttaa aseman hintoja useamman kerran päivässä pitääksemme hintamme aina mahdollisimman kilpailukykyisinä ja edullisina.

Mitä tarkoittavat listahinnat ja tolppahinnat?

Tolppahinnat ovat hintoja, jotka esitetään aseman ulkopuolella. Listahinnat puolestaan ovat raskaalle kalustolle tarkoitettua D-korttia käyttävien asiakkaiden hintoja.

St1 Business -kortti

Korttini on kadonnut/varastettu. Miten toimin?

Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa viipymättä ympäri vuorokauden palvelevaan sulkupalveluun p. 0800 131 031.

Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen kortit@st1.fi  tai palvelulomakkeella

Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen kortit@st1.fi

 

 

Korttini on rikki. Mitä teen?

Uuden kortin pystyt tilaamaan lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä palvelulomakkeen, tai Omilta Sivuilta.

Korttini ei toimi. Mitä voin tehdä?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin.  Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Olen unohtanut PIN-koodini. Mitä teen?

Helpoiten tarkistat PIN-koodisi kirjautumalla Omille Sivuille, josta voit myös halutessasi vaihtaa PIN-koodin omavalintaiseksi. Tällöin saat koodin ja kortin käyttöösi samantien.

Voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi, jolloin lähetämme sinulle PIN-koodi kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.

Annoin PIN-koodin väärin ja nyt korttini ei toimi. Miksi näin?

Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031.

Mikäli olet unohtanut PIN-koodin, voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi.  

Voinko valita oman PIN-koodini tai tilata sen tekstiviestillä?

Voit vaihtaa korttisi PIN-koodin omavalintaiseksi Omilla Sivuilla.

Missä kaikkialla korttini toimii?

St1 Business -kortti toimii kaikilla St1- ja Shell-asemilla Suomessa.

Kortit, joille kansainväliset tankkaukset on sallittu, toimivat Pohjoismaissa St1 ja Shell-asemilla sekä Euroopassa koko Shell-yhteistyöverkostossa. Muuta korttisi toiminta-aluetta lomake.

Voinko tilata lisäkortin?

Voit tilata lisäkortteja Omilta Sivuiltalähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä lisäkortin tilauslomakkeen.

Miten haen St1 Business -korttia?

Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuillamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 131 031 tai kortit@st1.fi

Hae St1 Business -korttia

Kuinka nopeasti saan St1 Business -kortin käyttööni?

Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.

Maksaako St1 Business -kortti jotakin?

St1 Business -kortit ovat kuluttomia kortteja eli tilinhoito- tai vuosimaksuja ei peritä, mutta laskutustavasta riippuen peritään kulloinkin voimassa olevan palveluhinnaston mukainen maksu.

Mitä eroa on eri ostoluokilla?

B-ostoluokkaan kuuluvat polttoaineet, autokemikaalit, pesut ja autotarvikkeet. A-ostoluokkaan kuuluvat näiden lisäksi myös huollot ja nestekaasu sekä myymälä- ja ravintolatuotteet.

St1 D-kortille on lisäksi valittavissa C-ostoluokka, joka sallii ainoastaan Dieselin ja AdBluen ostamisen.

Miksi en ole saanut laskuani?

Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen laskutus@st1.fi. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Haluan e-laskun käyttööni. Miten teen sen?

Lähetä e-laskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi, jolloin laskutustietosi päivitetään. Asiakkaalla on oltava palvelusopimus palveluntarjoajan kanssa (verkkolaskuoperaattori tai pankki).

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku. Mikäli sinulla on jo olemassa oleva asiakkuus ja haluat muuttaa koontilaskutuksen korttikohtaiseksi laskutukseksi, ole yhteydessä asiakaspalveluun ma-pe klo 8-16 tai voit pyytää muutosta myös sähköpostitse lähettämällä pyynnön osoitteeseen kortit@st1.fi

Milloin tapahtumat laskutetaan?

St1 Business -kortin ostotapahtumat laskutetaan kerran kuukaudessa. Lasku edellisen kuukauden ostoista saapuu seuraavan kuukauden alussa.

Raskaan kaluston korttien ostotapahtumat laskutetaan kaksi kertaa kuukaudessa kuun puolivälin jälkeen ja seuraavan kuun alussa.

Mihin voin ilmoittaa osoitteenmuutoksesta?

Ilmoita ystävällisesti uusi osoitteesi Omilla Sivuilla, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi. Voit myös tehdä osoitteenmuutospyynnön palvelulomakkeella

Shell Card Yrityskortti ja Shell Card/euroShell D-kortti

Korttini on kadonnut/varastettu. Miten toimin?

Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa ympäri vuorokauden palvelevaan kortin sulkupalveluun p. 0800 199 899.

Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Korttini on rikki. Mitä teen?

Voit tilata uuden kortin kätevästi Shell Fleet Hub -palvelusta tai lähettämällä asiakaspalveluumme vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin tilaaminen onnistuu myös palvelulomakkeella.

Mikäli sinulla ei ole vielä Shell Fleet Hub -tunnuksia, voit tilata ne täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Korttini ei toimi. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Olen unohtanut PIN-koodini. Mitä teen?

PIN-koodin voi tarkistaa kätevästi Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Voit myös tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Vaihtoehtoisesti voit pyytää PIN-koodimuistutuksen palvelulomakkeella. Tällöin PIN-koodi lähetetään kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.

Annoin PIN-koodin väärin ja nyt korttini ei toimi. Miksi näin?

Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli olet unohtanut PIN-koodisi voit tilata PIN-muistutuksen soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi.

Unohtuneen PIN-koodin voi tarkistaa myös Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Voinko valita oman PIN-koodini tai tilata sen tekstiviestillä?

Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Missä kaikkialla korttini toimii?

Shell yrityskortit toimivat kaikilla Shell- ja St1-asemilla. Euroopassa kortti toimii kaikilla Shell-asemilla ja Shell-palveluverkon asemilla.

Mistä saan alennusta kortillani?

Asiakaspalvelumme kertoo mielellään lisää alennuksistasi ja niiden voimassaolosta. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.

Miten voin tilata lisäkortteja?

Uuden kortin voit tilata lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin pystyy myös tilaamaan Shell Fleet Hub -palvelussa tai palvelulomakkeella

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Paljonko korttini maksaa?

Shell-yrityskorteista ei peritä kuluja, mutta laskutustavasta riippuen peritään kulloinkin voimassa olevan palveluhinnaston mukainen tilinhoitomaksu.

Olen kiinnostunut asiakkuudesta. Millaisia alennuksia saisin?

Asiakaspalvelumme kertoo sinulle mielellään eri korttivaihtoehdoista ja hinnoittelusta. Voit pyytää tarjouksen haluamastasi kortista kätevästi tarjouspyyntölomakkeella. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.

Miten haen Shell Card-korttia tai euroShell D-korttia?

Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuiltamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 199 899 tai euroshellkortit@st1.fi.

Hae Shell Card Yrityskorttia

Hae Shell Card D-korttia

 

Kauanko uuden kortin saamiseen menee?

Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.

Miten saan verkkolaskun käyttöön?

Voit lähettää verkkolaskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse euroshellkortit@st1.fi, jolloin päivitämme laskutustietosi.

Shell Fleet Hub -palvelussa voit ladata laskut pdf-muotoisina. Saat ilmoituksen uudesta laskusta sähköpostiisi kun lasku on ladattavissa palvelusta.

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

 

Miksi en ole saanut laskuani?

Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalvelunumeroomme puh. 0800 199 899 tai sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku.

Pitääkö kortin haltijan säilyttää kaikki kuitit ostoista?

Ei tarvitse. Ostot ilmoitetaan kirjanpitokelpoisella laskulla kerran kuukaudessa, joten kuiteista ei tarvitse huolehtia.

Mihin voin ilmoittaa osoitteenmuutoksesta?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi Vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa muuttuneesta osoitteesta palvelulomakkeella

Miten saan Shell Fleet Hub -palvelun käyttööni?

Lähetä pyyntö sähköpostitse osoitteeseen euroshellkortit@st1.fiKirjoita viestiin yrityksen nimi, asiakasnumero (löytyy laskulta) sekä sähköpostiosoite, jolla tunnukset luodaan. Kun tunnustilaus on asiakaspalvelun toimesta tehty, saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Voit tilata käyttäjätunnukset myös tällä lomakkeella. 

Mitä voin tehdä Shell Fleet Hub -palvelussa?

Shell Fleet Hub -palvelussa on mahdollista muun muassa tilata ja kuolettaa kortteja, ajaa kulutus- ja tapahtumaraportteja sekä asettaa sähköpostihälytyksiä. 

Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.

Lämmitysöljy

Mikä lämmitysöljy minun kannattaa valita?

Valitse tarpeisiisi sopivin tuote uudistuneesta polttoöljyjen tuoteperheestämme: St1 Inferno, St1 Roihu ja St1 Polttoöljy.

St1 Inferno tarjoaa nimensä veroista suorituskykyä huippulaatua arvostaville öljylämmittäjille.
St1 Roihu on laatutietoisen öljylämmittäjän valinta.
St1 Polttoöljy on toimiva valinta niin lämmitykseen kuin työkonekäyttöön.

Miten voin tehostaa kotini öljylämmitystä sekä säästää energiaa ja euroja?

Jos talosi lämmitysjärjestelmä on ikänsä puolesta hyvässä toimintakunnossa, voit ylläpitää järjestelmän tehokkuutta säännöllisellä huollolla: 1) Öljypoltin on hyvä huollattaa vähintään kahden vuoden välein. 2) Nuohoojan käydessä pyydä häntä puhdistamaan myös öljykattila. Vuositasolla öljylämmitysjärjestelmän huolto maksaa vain muutaman kympin.

Paras keino säästää lämmityskuluissa on tehdä talosta hyvin lämpöäpitävä. Lämmönpitävyyden parantaminen alkaa siitä, että asiantuntija tekee kuntotarkastuksen, jossa käydään läpi ikkunat, ulko-ovet, seinät, ylä- ja alapohjan eristys, sokkeli, salaojat, savupiippu sekä kattovesien kulkemissuunnat. Tämän jälkeen korjataan mahdolliset esiintulleet ongelmat.

Milloin on oikea aika uusia kattila, poltin ja automatiikka?

Viime vuosina kattiloiden tuotekehitys on mennyt merkittävästi eteenpäin. Polttimet ovat tehokkaampia ja mahdollistavat öljyn määrän vähentämisen. Yli 25 vuotta vanha kattila kannattaa uusia. Näin saa käyttöönsä edistynyttä tekniikkaa, joka kestää vuosikymmeniä. Vanha kattila ei mene kaatopaikalle, vaan materiaali jatkaa elämäänsä uusioteräksenä.

Mitä rinnakkaislämmönlähteitä kannattaa harkita öljylämmitykselle?

Öljyn rinnalle sopivat aurinkolämmitys tai ilma-vesilämpöpumppu. Rinnakkaislämmityksen idea on, että öljylämmityksellä hoidetaan lämmitystä silloin, kun tarvitaan suurta lämmitystehoa, ja leutoina aikoina toimitaan mahdollisimman pitkälle uusiutuvilla energioilla. Aurinkolämmitys on öljylämmityksen rinnalle usein paras vaihtoehto jo siitäkin syystä, että se ei itse kuluta juurikaan energiaa. Ilma-vesilämpöpumpputeknologia toimii leudoissa lämpötiloissa (yli -10 astetta).

Paljonko öljylämmitteisiä pientaloja on?

Suomessa on arviolta noin 190 000 öljylämmitteistä pientaloa.

Millaisia ovat öljylämmityksen ympäristövaikutukset?

Öljylämmitys on ympäristövaikutuksiltaan hyvin kilpailukykyinen lämmitysmuoto. Sen typen oksidi-, rikkidioksidi- ja hiukkaspäästöt ovat moneen muuhun lämmitysenergiamuotoon verrattuna vähäiset. Hiilidioksidipäästöt putoavat reilusti rinnakkaislämmityksen käyttö yleistyessä ja biopolttoöljyn määrän kasvaessa. Öljylämmittäjä pystyy siis hyvin tekemään oman osansa ilmastotalkoissa.

Miten vuoden 2012 muutokset rakentamismääräyksissä vaikuttavat lämmitysmuodon valintaan?

Mitä korkeampi kerroin lämmitysmuodolla on, sen enemmän rakentajan on satsattava muuhun energiatehokkuuteen. Korkein kerroin (1,7) on sähkölämmityksellä, jonka asema normaalikokoisten omakotitalojen lämmitysmuotona hankaloitui uusien määräyksien myötä. Kerroin kuvaa sitä, että rakennusten sähkölämmitystä halutaan vähentää. Öljylämmityksen ja muiden fossiilisten polttoaineiden kerroin on 1,0, kaukolämmön 0,7 ja uusiutuvien polttoaineiden 0,5.

Miten vuoden 2012 muutokset rakentamismääräyksissä vaikuttavat öljylämmityksen valintaan lämmitysmuodoksi?

Ei kovinkaan paljon. Loppujen lopuksi öljylämmittäjän osalta kysymys on vain rinnakkaislämmönlähteen valinnasta. Rakennettaessa öljylämmitystalo päästään haluttuihin E-lukuihin energiatehokkaalla rakentamisella ja valitsemalla öljylämmityksen rinnalle toinen lämmönlähde, jolloin puhutaan niin sanotusta hybridilämmityksestä.

St1 Business

Mikä on St1 Business?

St1 Business on St1 Yritysasiakkaalle suunnattu palvelukokonaisuus, joka pitää sisällään St1 Business Omat sivut ja St1 Business Suomi -sovelluksen. St1 Business Omat sivut on suunniteltu helpottamaan yrityksen polttoaineostoista ja korteista vastaavan henkilön arkea mahdollistamalla muun muassa korttienhallinnoinnin ja ostotapahtumien seurannan 24/7. St1 Business Suomi -sovelluksella yrityksen kuljettajat tankkaavat turvallisesti ja helposti ilman fyysistä korttia.

Kenelle St1 Business on tarkoitettu?

St1 Business on tarkoitettu St1 Yritys- ja D-korttiasiakkaille.

Mitä palveluita St1 Business Omat sivut tarjoaa?

St1 Business Omat Sivut -palvelussa voi hallinnoida yrityksen kortteja (uuden tilaus, vanhan sulkeminen ja kaikkien korttien tiedot), seurata ja ajaa ostotapahtumia exceliin sekä ladata laskukopioita.

Voiko St1 Business Omille sivuille saada tunnukset useammalle työntekijälle?

St1 Business Omille sivuille voi lisätä monta käyttäjää. Allekirjoitusoikeudellisen tulee joka kerta hyväksyä uusi korttien hallinnoitsija.  

Voiko hallinnoida useamman yrityksen asiakkuuksia samoilla tunnuksilla?

Samoilla tunnuksilla on mahdollista hallinnoida eri yrityksien tilejä, joihin henkilö on liitetty. Kirjautuessa tulee aina valita mitä yritystä hallinnoidaan. Huomioitavaa on, että pääkäyttäjäksi on rekisteröidyttävä jokaiseen yritykseen erikseen. 

Miten pääkäyttäjän oikeudet voi poistaa?

St1 Business Omien sivujen pääkäyttäjän tai yrityksessä korttisopimuksesta vastaavan henkilön tulee tässä tilanteessa olla yhteydessä St1 Asiakaspalveluun p. 0800 131 031 (ark. 8–18).  

En saanut St1 Business Omille sivuille kirjautumisen yhteydessä vahvistuskoodia, mitä teen?

Varmista, että sähköpostiosoite, jonka olet kirjautuessasi syöttänyt sähköpostikenttään, on oikein. Tarkista myös roskapostikansio.  
Mikäli et onnistu kirjautumaan, ole yhteydessä St1 Asiakaspalveluun p. 0800 131 031 (ark. 8–18) tai sähköpostitse kortit@st1.fi. 

Miten Omien sivujen pääkäyttäjän sähköpostiosoitetta voi muuttaa/korjata?

Jos rekisteröitymisen yhteydessä on annettu virheellinen sähköpostiosoite, tai pääkäyttäjän sähköpostiosoite muuttuu, tulee pääkäyttäjäksi rekisteröityneen tai yrityksen allekirjoittajan olla yhteydessä St1 Asiakaspalveluun.  

Miten kortin saa liitettyä kuljettajalle sovellukseen?

St1 Business Omat sivut -käyttäjä linkittää kortin kuljettajalle seuraavasti: Valitse sivun vasemmasta laidasta St1 kortit. Etsi kortti kortinhaltijan nimellä tai kortin neljällä viimeisellä numerolla. Klikkaa kolmea pistettä sen kortin kohdalta, jonka haluat liittää sovellukseen ja valitse Linkitä kortti sovellukseen. Lisää kortin kuljettajan yhteystiedot (nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite). Kuljettaja saa tämän jälkeen tekstiviestillä linkin, jonka kautta St1 Business -sovelluksen aktivointi tapahtuu.

Tarkemmat ohjeet näet videolta.

Miten kuljettajan sähköpostiosoitteen voi muuttaa/korjata?

Jos korttia linkittäessä on annettu virheellinen sähköpostiosoite, muutos sähköpostiosoitteeseen tapahtuu St1 Asiakaspalvelun kautta.  

Pääkäyttäjä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja ilmoittaa kuljettajan nimen, puhelinnumeron, virheellisen sekä oikean sähköpostiosoitteen. 

Miten kuljettajalta pääsyn sovellukseen voi poistaa?

St1 Business Omien sivujen -pääkäyttäjän tai yrityksessä korttisopimuksesta vastaavan henkilön tulee olla yhteydessä St1 Asiakaspalveluun, mikäli tulee tarve poistaa kuljettajalta pääsy sovellukseen.  

Jos on vain tarve poistaa kuljettajalta mobiilitankkausmahdollisuus, pääkäyttäjä voi sulkea kuljettajalle linkitetyn kortin tilapäisesti tai kokonaan St1 Business Omien sivujen kautta.  

 

Omilla sivuilla lukee ”Tili estetty”, mitä se tarkoittaa?

Mikäli korttitilin tiedoissa lukee ”Tili estetty”, on korttitili tällöin suljettu. Mikäli tarvitset lisätietoja tilin sulkemiseen liittyen, ole yhteydessä St1 Asiakaspalvelun laskutukseen p. 0800 131 031. Laskutus palvelee arkisin 9-16.

Mitä kortin status ”Ei uusita” tarkoittaa?

Mikäli kortin ei vanhentumisen yhteydessä haluta uusiutuvan automaattisesti, voi uusiutumisen estää valitsemalla kortin toimenpiteistä ”Estä uusiutuminen”. Tällöin kortin tila muuttuu tilasta ”Aktiivinen” tilaan ”Ei uusita”. Kortti on käyttökelpoinen kortilla näkyvään voimassaoloaikaan saakka.

Miten kauan laskuja voi tarkastella Omilla sivuilla?

Laskukopiot ovat saatavilla koko asiakkuuden ajalta.

Miten kauan kuitteja voi tarkastella Omilla sivuilla?

Kuitit ovat saatavilla koko asiakkuuden ajalta.

Voinko muuttaa yrityksen nimi- tai osoitetietoja Omilla sivuilla?

Korttitilin laskutusosoitteen muutoksesta voi lähettää muutospyynnön Omien sivujen kautta. Muut tietojen muutospyynnöt on tehtävä St1 Asiakaspalveluun sähköpostitse kortit@st1.fi

Miten kauan tapahtumia voi tarkastella/ladata?

Tapahtumat ovat saatavilla 18 kk ajan.

Miten nopeasti ostotapahtumat ovat näkyvillä Omilla sivuilla?

Ostotapahtumat päivittyvät tapahtumaraportille normaalisti 1–2 päivän viiveellä.

Miten nopeasti kuitit tulevat näkyville Omille sivuille?

Ostokuitit ovat nähtävillä lähes reaaliajassa.

Mikä on St1 Business Suomi -sovellus?

St1 Business -sovellus tarjoaa St1-yritysasiakkaille/kuljettajille palvelut puhelimeen. Sovelluksen avulla voi tankata mobiilisti ja etsiä lähimmät asemat. Sovellus toimii St1- ja Shell -asemilla automaatilla tankatessa. Sovelluksella ei voi maksaa tankkausta asemien sisäkassoilla.

Millä puhelimilla St1 Business Suomi -sovellus toimii?

Sovellus toimii Android ja iOs-käyttöjärjestelmän mobiililaitteilla. 

Miten St1 Business Suomi -sovelluksen voi ladata?

Android-version voi ladata Google Play -kaupasta, iOS-version App Storesta. Sovellus löytyy hakusanalla St1 Business Suomi.  
Kun pääkäyttäjä on linkittänyt kortin kuljettajalle, hän saa tekstiviestillä linkin sovelluskauppaan. Sovelluksen voi ladata ennakkoon, mutta sovellusta ei voi aktivoida käyttöön ennen, kuin St1 Business Omien sivujen pääkäyttäjä on linkittänyt kortin sovellukseen. Omien sivujen pääkäyttäjä on normaalisti yrityksessä yrityskorttiasioita hoitava taho.

Miten St1 Business Suomi -sovelluksen saa käyttöön?

St1 Yrityskortti liitetään sovellukseen St1 Business Omat sivut -portaalin kautta. Yrityksesi pääkäyttäjä lähettää kutsulinkin, jonka kautta aktivointi tapahtuu. Jos et ole saanut kutsulinkkiä, ota yhteys yrityksesi pääkäyttäjään.

Mitä palveluita sovelluksessa on?
  • Mobiilitankkaus 

  • Asemahaku, jonka avulla voit etsiä erilaisilla hakukriteereillä asemapalveluita, esim. autopesuja.  

  • Tankkauksen yhteydessä mahdollisuus syöttää ajoneuvon tunnistetiedot.

Maksaako sovelluksen käyttö?

Sovelluksen käytöstä ei peritä maksua. 

Saako St1 Business Suomi -sovelluksella tankatessa alennusta polttonesteistä?

Mobiilitankkauksessa on voimassa samat alennukset, kuin mitä St1 Yritys- tai D-kortilla on normaalisti. Tankkauksen lopullisen hinnan näet laskulta. Voit tarkistaa alennuksesi soittamalla St1 Asiakaspalveluun p. 0800 131 031 tai omalle korttimyyjälle. 
 

Voiko sovellukseen lisätä useamman yrityskortin?

Sovellukseen saa liitettyä useita kuljettajakohtaisia St1 Yrityskortteja.  

Voiko St1 Business Suomi -sovellukseen lisätä muita maksukortteja?

Sovellukseen voi lisätä vain St1 Yrityskortteja ja St1 D-kortteja 

Voiko useampi kuljettaja käyttää samaa korttia sovelluksessa?

Sovellukseen liitetty yrityskortti on aina kuljettajakohtainen. Ei siis ole mahdollista, että useampi kuljettaja käyttää samaa korttia. 

Voiko kuljettaja käyttää usean yrityksen kortteja sovelluksessa?

Kuljettajalle voi linkittää usean yrityksen kortteja. Tällöin kuljettajan on kirjauduttava ulos sovelluksesta vaihtaakseen käytettävää korttia yritysten välillä. 

Tarvitseeko kuljettajan syöttää autonumero ja/tai kilometrit tankatessa?

Mikäli kortille on kortin tilaamisen yhteydessä valittu autonumerokysely ja/tai kilometrikysely, on ne annettava tankkauksen yhteydessä. (Sovellusta käyttäessä on mahdollisuus syöttää autonumerokyselyyn myös kirjaimia.) 

Miten kuljettaja voi tunnistaa eri kortit, mikäli kortteja on linkitettynä useita?

Maksukortit voi tunnistaa korttinumeron neljästä viimeisestä numerosta. Mikäli kuljettajalla on sekä St1 -yrityskortti että St1 D-kortti, korttityyppi näkyy kortin tiedoissa.  
Kuljettaja voi myös halutessaan nimetä kortin omaan sovellusnäkymäänsä helpottamaan korttien tunnistusta. Tämä nimeäminen ei kuitenkaan muuta virallisia korttitietoja ja on vain kuljettajalla näkyvissä. 

 

Miksi sovelluksessa lukee maksukortilla "Kortin käyttö estetty"?

Tässä tilanteessa kuljettajan tulee olla yhteydessä yrityksen pääkäyttäjään, joka tarvittaessa ottaa yhteyttä St1 Asiakaspalveluun. 

Saako ostokuitit St1 Business Suomi -sovellukseen?

Sovellukseen ei tule kuittia, mutta tankkauksen jälkeen näkyville tulee ostotosite, jossa näkyy tankattu polttonestetuote ja litrat. Tositteen voi lähettää linkin kautta esim. haluttuun sähköpostiin.  

Ostohistoria löytyy sovelluksesta profiilin takaa Tapahtumat-osiosta. 

Miten löydän lähimmän aseman asemahausta?

Mikäli sijaintipalvelut on sallittu, sovellus näyttää automaattisesti kartalla sijaintia lähimmät asemat. Sovelluksesta voi myös etsiä asemaa nimen tai kaupungin perusteella. 

Miksi en löydä asemia asemahausta?

Mikäli et ole sallinut sovelluksen käyttää sijaintitietoja, sovellus ei voi näyttää asemia.  
Mikäli olet sallinut sijaintitietojen käytön, mutta et näe asemia, kyse voi olla tilapäisestä häiriöstä esimerkiksi internet-yhteydessä. Toivomme tiedot häiriöistä, joten voit lähettää palautteesi St1 Asiakaspalveluun sovelluksen kautta, kerro viestissä päivämäärä, aseman nimi sekä kellonaika. 

Miten mobiilitankkaus tapahtuu St1 Business Suomi -sovelluksessa?

Tankkauksessa tulee olla riittävän lähellä asemaa tai asemalla, jotta voi aktivoida tankkauksen sovelluksen tankkauspainikkeesta.  
Varmista, että paikannuspalvelu on käytössä ja tämän jälkeen sovellus ohjaa toiminnoissa.  
Ensin valitaan maksukortti, kirjataan autotunnus ja kilometrit, mikäli ne on korttitilauksen yhteydessä korttitietoihin pyydetty. Valitaan oikea pumppu ja tankataan normaalisti. Tankkaus pysähtyy, kun pistooli asetetaan takaisin paikoilleen. Tankkauksen päätyttyä saat maksutositteen mobiililaitteellesi. Varsinainen kuitti tulee näkyviin St1 Business Omat sivut -kuittinäkymään. 

Millä asemilla mobiilitankkaus toimii?

Mobiilitankkaus toimii kaikilla St1- ja Shell-asemilla. 

Mitä St1 Business Suomi -sovelluksella voi maksaa?

St1 Business -sovelluksella voit maksaa tankkaukset St1- ja Shell-asemien automaateilla. Muiden tuotteiden, kuten autopesujen ja autotarvikkeiden ostoon vaaditaan fyysinen maksukortti.

Tilasin kuljettajalle uuden kortin St1 Business Omien sivujen kautta. Voiko kortilla tankata mobiilisti heti?

Uusi St1 Yrityskortti aktivoituu käyttöön tilauksesta seuraavana päivänä. Tarvittaessa ota yhteys St1 Asiakaspalveluun p. 0800 131 031 (arkisin 8–18). 

Toimiiko kortti mobiilitankkaukseen välittömästi, kun kortti on linkitetty kuljettajalle?

Olemassa oleva kortilla voi tankata mobiilisti heti, kun kortti on linkitetty kuljettajalle ja kuljettaja on aktivoinut sovelluksen käyttöön. Uusi St1 Yrityskortti aktivoituu käyttöön tilauksesta seuraavana päivänä.  

Miten voi poistaa kuljettajalta oikeudet mobiilisovelluksesta?

Korttia ei voi poistaa kuljettajalta sovelluksesta näkyviltä, eikä kortin linkitystä ole mahdollista poistaa. Pääkäyttäjän (Fleet Managerin) tulee kuolettaa kortti varmistaakseen, ettei korttia voi enää käyttää. Sen lisäksi Fleet Managerin tulee ilmoittaa St1 Asiakaspalveluun kuljettajaoikeuden poistamisesta kontaktilta. Kun kuljettajaoikeudet on asiakaspalvelun toimesta poistettu, kuljettaja ei pysty kirjautumaan sovellukseen. 

Fyysinen kortti katosi, voinko kuitenkin tankata sovelluksella?

Jos kortti katoaa, kortti pitää sulkea joko St1 Business Omien sivujen kautta tai soittamalla sulkupalveluun p. 0800 131 031 (24 h). Sovelluksessa oleva kortti suljetaan, eikä korttia voi enää käyttää sovelluksessa. 

En saanut sovellukseen kirjautumisen yhteydessä vahvistuskoodia, mitä teen?

Varmista, että olet sovellukseen kirjautuessasi käyttänyt samaa sähköpostiosoitetta, jonka yrityksenne St1 Business Omien sivujen pääkäyttäjä on linkittänyt St1-yrityskorttisi tietoihin. Voit tarkistaa sähköpostiosoitteen saamastasi tekstiviestistä. Tarvittaessa ole yhteydessä yrityksenne Omat sivut -pääkäyttäjään. 

Mittari näyttäytyy harmaana sovelluksessa, miksi?

Jos joku toinen on ehtinyt varaamaan mittarin tai on mittarilla tankkaamassa, näkyy se silloin harmaana. Voit valita mittarin, jota ei ole varattu. 

Mittari näyttää tuotteen ikonin harmaana, miksi?

Jos käytössä on rajoitettu D-kortti, jolla bensiini ei ole tankkaukseen sallittu tuote, näkyy bensiinin ikoni harmaana. Valittavissa on ne tuotteet, jotka kortille on sallittu. 

Miten voin antaa palautetta sovelluksesta tai ilmoittaa ongelmasta?

Sovelluksen kautta on mahdollista soittaa tai lähettää sähköpostia St1 Asiakaspalveluun. Sovelluksesta löytyy myös palautelomake, jonka avulla palautetta voi lähettää. Akuutissa ongelmatilanteessa suosittelemme soittamaan St1 Asiakaspalveluun p. 0800 131 031 (ark. 8–18).  

Ota yhteyttä

St1 Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä

St1 Asiakaspalvelumme auttaa mielellään, mikäli etsit tietoa tai tarvitset apua. Asiakaspalvelu palvelee puhelimitse 0800 131 031 ma-pe klo 8-18. Korttien sulkupalvelu 24h. Sähköposti asiakaspalvelu@st1.fi